Tävlingsplaner

Ja, ni kanske undrar hur jag ska göra på tävlingen i mars? Här får ni lite svar....:

dagen innan försöker jag då hinna med så mycket som möjligt för annars blir det ganska jobbigt om vi ska åka 7-8 på morgonen. Jag smörjer sadel och träns noga, packar borste, Hovkrats mm i en ryktlåda, täcke, fixar schabraket såatt det vita schabraket sitter på och sedan packar sadel,träns och benskydd in i bilen.
Sen tar vi alla in hästarna och Jack ställer vi på gången. Frida och Ebba (mina systrar) börjar knoppa honom och jag borstar ren honom. Om dom inte är klara då när jag är klar så börjar jag borsta svansen och fläta den såatt den inte är så smutsig efter han har stått i boxen hela natten. Frida oh Ebba sparar pannluggen och så knoppar jag den i bland. Efter sätter vi på honom ett täcke och stänger stallet.
När jag kommer in äter vi mat och jag kollar sen om jag har allt jag behöver. När jag har kollar allt samlar jag ihop alla ryttarsakerna och lägger dom i köket sått när jag kommer ner är allting där.

Nästa morgon går jag upp, klär på mig och bär ner ryttarsakerna till bilen, äter frukost och går ner till stallet där Jack står. Om någon knopp har gått ur så gör vi bara om den. Sen fixar vi lite detaljer på honom tex tar bort ett halmstrå och sånt. Sen på med benskydd och iväg.
Så gör jag innan tävling
Hoppas jag inte har glömt något :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0